Vandaag werd in universiteitsstad Leuven de Studentenmarathon georganiseerd. Het gaat eigenlijk om een halve marathon. Twee fast4ward atleten namen deel: Nick Renders en Arno Dusart.
Nick had nog maar enkele weken geleden beslist om te starten: zonder er speciaal voor te trainen, gewoon op basis van de winterconditie. De eerste 6km liep hij samen met winnaar Denis Laerte. Nick voelde dat het iets te snel ging en heeft dan zijn eigen tempo gelopen. Nick liep over de aankomst na 1u12’37”, een stevige tijd voor een debutant op de halve marathon.
Commentaar van Nick na de finish: “Ben eigenlijk nooit in de problemen gekomen of nooit echt heel diep moeten gaan. Enkel de laatste twee km waren mijn benen wat aan het verkrampen. We moesten dan nog een kasseiweggeske op en dat was wel afzien. Het was ook wel een zwaar parcours.”
Arno Dusart liep ook een zeer sterke wedstrijd. Hij werd 27ste in 1u23’39” Commentaar van Arno na de finish: “Ben tevreden over het resultaat. Op het eind van het jaar zeker onder 1u20′”. That’s the spirit, Arno.
Meer informatie en uitslagen vind je op Studentenmarthon 2009.
Op tweede kerstdag organiseert ACHL-afdeling Herenthout elk jaar zijn kerstcorrida. Deze wegwedstrijd gaat door in de omgeving van sportcentrum ’t Kapelleke. Naast de voorwedstrijden voor de jeugd staan op het programma: een jogging over 3,2km, een wedstrijd voor dames over 6,5 km en een wedstrijd voor heren over 9,8km. Voor sommige atleten van fast4ward is deze wedstrijd een hoofddoel, anderen maken er een doorgedreven training van.